cropped-poza-lucian1Update miercuri dimineata: Ultimele câteva ore au adus ipoteze noi în cazul dispariției avionului din Malaezia.

În primul rând acum există încă o ipoteza de ce n-a fost găsit nici un rest, deși avioane și bărci caută de trei zile în zona în care semnalul de la transponder s-a întrerupt.

Ultimele informații de marți arată că radarul militar a înregistrat avionul întorcându-se și zburând alte câteva sute de mile înainte să dispară de pe înregistrare. Acestea au fost însă negate miercuri dimineața de alte autorități malaeziene, care se contrazic mai ceva ca guvernul României.

Practic, asta ne lasă în continuare cu câteva scenarii.

Avionul zboară normal la 10.000 metri, cu toți parametri ok după care brusc, transponderul (un fel de “cariocă” cu care avionul lasă urme mai groase și identificabile pe radare) se închide. Nu doar asta, dar și comunicațiile dispar complet. Aparatul pierde ușor înălțime și întoarce, aproape la 180 de grade. Și zboară așa încă vreo câteva zeci de minute…Sau secunde, depinde pe cine crezi.

De ce ? Ce se poate întampla într-un avion la altitudinea de croazieră, pe vreme bună? În post-ul precedent am venit cu ipoteza ruperii unei bucăți de aripa prost reparată după un accident la sol.

Noile date însă fac această ipoteză depășită. Avionul nu ar fi putut să zboare atât și mai ales fără comunicații. De fapt, cred acum că toată cheia misterului stă în întreruperea totală a comunicațiilor cu avionul. Câteva alte ipoteze (proprii sau preluate de pe forumuri de aviație):

1. Depresurizare lentă ca urmare a unei fisuri în fuselaj, apărută exact în zona antenelor de comunicații. Acest gen de defect ar explica întreruperea legăturii și asfixierea lentă a piloților înainte să poată face ceva. Dar… nu explică devierea cursului! Dacă puteau să-l întoarcă, aveau destulă putere și înțelegere a situației să-și ia și măștile de oxigen. Și să scape.

2. Deturnare. În acest caz, scenariul e mai complex, însă trebuie să stiți că piloții au metode de a comunica cu solul o astfel de situație. Chiar și când nu sunt lăsați să vorbească, există soluții. Nu a fost dată o astfel de alarmă. Iar cei doi pasageri suspecți erau doi iranieni care voiau de fapt să emigreze în Europa.

3. Sinucidere a unui membru al echipajului. În acest caz, omul a ales o cale complicată: să aștepte să rămână singur în cockpit, să încuie ușa, să oprească comunicațiile și să se întoarcă cu avionul spre casă… De ce? Putea să facă cum a făcut acum câțiva ani un pilot de la Egypt Air, care a îndreptat avionul cu botul în Atlantic și s-a înfipt în ocean, omorând pe toată lumea. Ipoteza asta mi se pare ușor hazardată.

4. Pana de curent generală, provocată de un incendiu la bord, urmată de tentativa piloților de a se întoarce acasă, fără instrumente. Sau cu o parte din ele în funcțiune. În acest scenariu ceva se aprinde în cala aparatului și începe să ardă traseele de cabluri. Piloții pierd mai întâi comunicațiile, după care realizează că au o problemă, întorc avionul și încep să coboare ușor. După care îl duc spre uscat cât pot, până când incendiul se agravează și sfârșeste prin a face avionul necontrolabil. Chiar și așa, trebuie să fi fost ceva destul de catastrofic încât să distrugă toate sistemele de comunicații, dar să lase avionul în aer, controlabil. Absolut ciudat!

Această ultima ipoteză acoperă mai multe dintre golurile de până acum, dar nici ea nu explică chiar tot. Avionul ar fi putut încerca să aterizeze undeva pe sol în Malezia, pe care (conform uneia dintre teorii) a survolat-o înainte de a ajunge din nou deasupra marii. De ce n-au făcut-o? Sau poate nici un fel de sistem de navigație nu mai funcționa și zburau cu cea mai veche metodă din lume: navigația după stele….

Speculații, firește. Însă un incendiu la bord va fi ușor de confirmat, odată ce se vor găsi fragmente din avion. Și asta estimez că se va întâmpla în următoarele 24 de ore, acum că există un traiect radar care detaliază drumul avionului până aproape de impactul cu marea. La câteva sute de mile din momentul în care a dispărut inițial…

Ceea ce ne duce cu gândul la ultima și cea mai ciudată ipoteză: unul dintre piloți a înebunit la manșă și-a reușit cumva să rămână singur în cabină…

Câteodată, iraționalul e cea mai bună explicație rațională.

sursa: lucianmindruta.com

(203 accesari)