16.1 C
Chișinău
luni, septembrie 27, 2021

JURNAL TV – dreptul la o frecvență terestră, de Vasile NĂSTASE

Must read

Comentarii recente

vasile-214x165Atacul raider al lui Plahotniuc asupra Jurnal TV, combătut cu vehemență de către telespectatori, cetățeni, ziariști, oameni de creație, dar și de instituțiile internaționale a scos în evidență un lucru pe care îl bănuiam și anume gradul uriaș de popularitate al postului în rîndurile consumatorilor de programe. Mii de oameni au luat atitudine, au ieșit în fața filialei de partid a Păpușarului, CCA, pentru a protesta și a-și cere drepturile, cetățeni din toate colțurile lumii au reacționat prompt în sprijinul echipei temerare, doar într-o singură zi au fost colectate peste 7 mii de semnături în cortul de lîngă sediul instituției media.

Sunt sigur, dar absolut sigur, că niciun alt oricare post de televiziune nu ar fi fost apărat cu atîta îndîrjire, curaj, demnitate cum s-a întîmplat în cazul Jurnalului. Nici un alt oricare post de televiziune nu are, la ora actuală, un content atît de variat și de profesionist ca cel al Jurnal TV.

Astfel, suntem îndreptățiți să spunem că  actualmente, Jurnal TV a devenit unicul post de televiziune cu adevărat public, cu adevărat național, cu adevărat liber. Din acest motiv, radiodifuzorul și-a cîștigat dreptul de a fi privit pe întreg teritoriul Republicii Moldova, de fiecare cetățean  și  niciun fel de tentativă de blocare și obstrucționare nu-l poate opri! O astfel de posibilitate de extindere și dezvoltare există, bineînțeles, și asta poate fi realizat doar prin oferirea postului respectiv a frecvenței de stat cu acoperire națională pe care se difuzează la ora actuală postul rus de stat ORT, al cărui licență o deține controversatul oligarh Vladimir Plahotniuc.

Care sunt argumentele în sprijinul acestei cerințe absolut necesare?

În primul rând e vorba de caracterul național al Jurnalului în raport cu caracterul antinațional al Prime, care rusifică, îndoctrinează și promovează ideologia autoritaristă a unui stat ostil și protector al separatismului transnistrean pe care l-a creat și alimentat pe parcursul a două decenii și ceva.

În rîndul al doilea, e vorba de calitatea profesională a posturilor, de contentul preponderent autohton al Jurnalului, cu emisiuni excepționale ca Ora de ras, Cabinetul din umbră, Mai pe scurt, Ora expertizei, Veranda, Deșteptarea, Patrula, Acasă devreme, Asfalt de Moldova, etc., etc., în raport cu două  emisiuni banale ale Prime. De asemenea, știrile Jurnalului sunt complete, echidistante, abordează subiecte fierbinți, de actualitate privind justiția coruptă, politicienii controversați, dezvăluie hoțiile și tîlhăriile guvernanților în frunte cu Plahotniuc și Filat, abordează subiecte despre deportări și călăii care au trimis lumea la moarte sigură în Siberii de gheață! Cele ale televiziunii mogulului abordează subiecte futile, comode, lipsite de interes major, eludează evenimentele  ce contravin intereselor stăpînului ca, de exemplu, cazul despre tragedia din Pădurea Domnească, protestele împotriva Metalferos, controlat de oligarh, care a comis o fraudă fiscală de circa 750 de milioane de lei, iar dosarul penal intentat de MAI a fost sustras și distrus de procuratura lui Zubco braconierul.

Mai mult decât atît, Jurnalul are circa 300 de angajați spre deosebire de 10-20 de la Prime, a investit milioane de euro spre deosebire de Prime care nu investește ci, dimpotrivă, stoarce bani din publicitate nemeritată.

Telespectatori din toate colțurile lumii, inclusiv din SUA, Franța, Germania, România apreciază la justa valoare și sunt încîntați de calitatea filmelor difuzate de Jurnal TV, în mod legal, investind milioane de euro pentru achiziționarea lor. Este unicul post de televiziune din R. Moldova care a riscat să investească în opere cinematografice americane, asumîndu-și posibilitatea ca ceilalți radiodifuzori să nu procedeze la fel, să pirateze și să stoarcă bani din aer. Prime, însă, nu poate să difuzeze decît filme vechi, sovietice sau seriale rusești de o calitate îndoielnică, dat fiind faptul că are dreptul de retransmitere doar a variantei internaționale a postului rus, nu și a celei de bază!

Și atunci ne întrebăm – de ce să tolerăm un asemenea post pe o frecvență cu acoperire națională, făcînd parte din patrimonial statului? De ce să emită prin cablu și să rămînă la discreția cabliștilor, neavînd produs autohton și content atractiv? De ce să ne rusifice copiii și să ne îndoctrineze conaționalii?

De ce să nu oferim Jurnal TV posibilitatea să ajungă, așa cum doresc cetățenii, în casele fiecăruia dintre ei ?

E o chestiune principială care trebuie  – și vom cere  – să fie dezbătută în instituțiile statului pe care le plătim din buzunarele noastre.

Ultimul argument al necesității urgent de retragere a frecvenței, nu a licenței postului rus, e că acesta, în colaborare cu un oarecare măsurător intrus de audiență, AGB, controlat de mogulul oligarh, pretinde a fi lider de piață, inducînd în eroare plasatorii de publicitate locali și străini.

Pentru a demonstra acest lucru, am monitorizat posturile TV ale mogulului – 2 plus, Canal 3 și Prime – în data de 3 decembrie, cînd aceștia au fost în revizie tehnică, adică nu au emis. Drept dovadă ne servește scrisoarea lui Mihai Iacob, director general al Întreprinderii de Stat Radiocomunicații, prin care se confirmă și probează că radiodifuzorii nominalizați nu au difuzat.

prime pauza 03 12 2013Pe de altă parte, am obținut rezultatele audiențelor măsurate de impostoarea AGB, din care am aflat că, deși nu difuza, Prime avea audiențe, la anumite ore,  de 4,75 sau peste cinci puncte procentuale, ceea ce înseamnă că sute de mii de telespectatori priveau barele colore ale televizoarelor care nu arătau nimic! Oricît ar fi de ciudat, dar avem și o explicație pentru acest lucru – probabil că angajații Păpușarului, cărora li s-au dat peoplemeterele, au uitat să nu le folosească în ziua în care posturile mogului se odihneau de-a binelea și butonau pe ele ca de obicei, în regim babuinic. (Am fi și noi curioși să știm cui anume au fost încredințate peoplemeterele AGB-ului impostor, a ajuns vreo unul în gospodăria lui Guma, Candu, Corman sau Botnari? Ar fi fost o idee – stai în Parlament, în așteptarea Interpolului, iar de aici apeși pe butoane și produci audiență la Prime!) Pentru că la ora actuală măsurarea audienței de către AGB este nu doar ilegală, ci și lipsită de suportul logistic elementar. Pentru a fi credibile măsurările, acestea trebuie efectuate avînd în dotare peste 450 de aparate, or, conform datelor solicitate de Apollo de la Inspectoratul de Stat pentru frecvențe, sunt omologate doar 85 de peoplemetere! Prin comparație, pentru ca un sondaj de opinie să fie valabil și să intre în marja de eroare de 2-3 la sută, acesta se efectuează pe un eșantion de circa 1300 de respondenți,  un număr de 600 sau 700 de participanți ar compromite măsurarea sociologică respectivă.

Am încercat să-i furnizez aceste date lui Marian Pokaznoi de la CCA, acesta însă mi-a tăiat-o oblic că nu e de competența CCA să se ocupe de o asemenea chestiune. Tot așa cum nu era, din punctul său de vedere, competența CCA de a sancționa pirații din audiovizual, pînă cînd CSJ le-a explicat cu subiect și predicat că, de fapt, CCA este obligat să facă acest lucru!

Conform unui studiu de piață, neavînd nicio frecvență terestră, atacat mișelește în miez de noapte de șobolanii puterii, Jurnalul este lider de piață depășind radiodifuzori cu acoperire națională la marea majoritate a parametrilor, la marea majoritate a produselor de televiziune!

În concluzie, consider că pentru interesul național al Republicii Moldova frecvența postului 2 Plus al lui Plahotniuc trebuie restituită în regim de urgență postului TVR1, despre epopeea căruia am vorbit cu lux de amănunte și vom continua să o facem pînă cînd killerul acestui post îndrăgit, numitul Ulinici-Plahotniuc nu va restitui frecvența proprietarului de drept!, iar cea a Prime să fie acordată fără întîrziere celui mai popular și mai atractiv post de televiziune autohton, Jurnal TV. E o chestiune pe cît de legală, pe atît de etică, în condițiile în care goarnele tv ale mogulului nu fac altceva decît să ne polueze sufletele.

Este de neimaginat să vezi cum toate frecvențele terestre au fost atribuite de lacheii de la CCA în proporție de 90 la sută mogulilor din audiovizual, Plahotniuc și Lozovan, avînd un procentaj de emisie în limba română de 3 la sută! Am rămas șocat cînd ieri, premierul lui Filat a declarat că cere Uniunii Europene milioane de euro pentru libertatea presei. Cît sunt de cinici și de mizerabili bandiții de la guvernare! Pe de o parte închid televiziuni, pe de alta cer bani pentru libertatea presei! Spuneți-le, hai sictir, domnilor, nu le dați niciun sfanț pentru că milioanele contribuabililor europeni de care nouă chiar ne pasă, vor ajunge în conturile grase  din străinătate ale tîlharilor de lux. Pentru a promova libertatea de exprimare, libertatea presei avem nevoie ca acest proiect de redistribuire a frecvențelor lui Plahotniuc cu acoperire națională, deținute ilegal de către acesta, să fie sprijinit de către cetățeni, telespectatori, dar și de către partenerii noștri de dezvoltare.

Urmăriți în continuare cele două documente care dovedesc  măsluirea impardonabilă a audiențelor de către operatorul impostor AGB, în favoarea posturilor lui Plahotniuc în timpul cînd acestea nu emiteau, aflîndu-se în profilaxie.

De asemenea, inserăm și documentul care arată tabloul real al repartizării frecvențelor terestre de către CCA preponderent către radiodifuzării din Rusia ai lui Plahotniuc și Lozovan.

 

- Advertisement -spot_img

Mai multe articole

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele știri