„Este un dezmăț, când jurista CFM cu un salariu de câteva mii de lei vine la serviciu cu un jaguar și participă în toate comisiile de achiziții, iar peste 6 mii de angajați nu primesc salarii timp de 6 luni” – susține Alexandru Slusari, ex-vicepreședinte al Parlamentului pe pagina sa FB.

Politicianul îndeamnă noul parlament și noul execuriv să pună problema situației de la Calea Ferată a Moldovei chiar în una din primele ședințe:

„Sper foarte mult că la una din primele ședințe ale noului executiv va fi examinată minuțios problema întreprinderii strategice Calea Ferată. Din păcate, după schimbarea conducerii entității, situația continuă să degradeze. Datoriile CFM au depășit 800 mln, dintre care circa 180 mln sunt restanțele la salariu. Noul director așa și nu a organizat un dialog eficient cu colectivul. În afară de propunerea aberantă, precum că angajații ar trebui să împrumute credite de la bănci pentru stingerea datoriilor la salarii, alte idei de la dl Tofilat nu au parvenit. În aparatul administrativ continuă haosul. Cadrele socialiste au rămas neschimbate.”

Alexandru Slusari amintește că „din motive neclare așa și nu a fost reluată circulația trenului Chișinău-Odesa, deși partea ucraineană a fost disponibilă și în perioada de vară această rută este rentabilă; nu a existat nicio încercare de a restabili circulația trenurilor internaționale pentru România și Rusia, iar din 26 iulie se suspendă circulația trenului Bălți-Ungheni, ultimul tren, deservit de filiala CFM Bălți.”

Politicianul a insistat de mai mult timp asupra intervenției urgente a Guvernului și Parlamentului pentru a împiedica falimentarea întreprinderii, a o capitaliza și a o declara drept un obiectiv strategic național.

Conform unei note publicate de Federația Sindicală a Feroviarilor din Moldova, la moment restanțele salariale la întreprinderea de stat Calea Ferată a Moldovei sunt de peste 100 de milioane de lei.


(4 accesari)