18.9 C
Chișinău
luni, septembrie 27, 2021

Documentar: „Cum a fost transformat holdingul media al lui Plahotniuc în maşinărie de propagandă şi manipulare; Posturile TV ale oligarhului au fost obţinute prin atacuri rider, corupţie şi şantaj”

Must read

Comentarii recente

plahotniuc mediaOligarhul Vladimir Plahotniuc a transformat o mare parte din presă într-un imperiu mediatic care manipulează în fiecare zi. Acesta deţine posturi de televiziune obţinute după mai multe atacuri rider. Despre posturile de televiziune care au fost transformate în maşinării de propagandă se arată într-un documentar.

În acest film se prezintă şi traseul acaparării şi transformării mass-mediei într-o afacere profitabilă pentru oligarh. „După schimbarea la nivel de guvernare din 2009, piaţa mass-media a suferit schimbări semnificative. Dacă până atunci, existau două-trei posturi de televiziune, după mult aşteptata schimbare piaţa media din ţară dădea semne de însănătoşire şi dezvoltare. Au apărut noi canale de ştiri, creându-se impresia că în sfârşit în Moldova vom avea un spaţiu informaţional liber şi corect. Dar la fel ca revoluţia tinerilor din aprilie 2009 şi această schimbare a fost deturnată în favoarea oligarhului Vladimir Plahotniuc. Astăzi peste 80 la sută din mass-media din ţară este controlată de oligarh, iar patru posturi de televiziune cu acoperire naţională îi aparţin oficial acestuia. Este vorba Prime, Canal 2, Canal 3 şi Publika TV. Dacă cineva crede că aceste posturi de televiziune au fost create de la zero, cu investiţii şi multă muncă, pentru a le creşte, se înşeală”, se spune în film.

„La fel ca şi oricare altă afacere a oligarhului, câteva hoteluri, bănci, partide politice sau chiar politicieni, aceste canale au fost obţinute prin atacuri rider, corupţie şi şantaj. După 2009, Plahotniuc a început să înţeleagă că pe lângă profitul exorbitant din publicitate, posturile de televiziune cu acoperire naţională pot să-i servească unui alt scop, unui mult mai mârşav  –  propaganda şi manipularea”, se mai arată în documentar.

În context, în documentar se menţionează şi despre manipularea care o propagă holdingul mediatic al oligarhului Vladimir Plahotniuc: „Odată creat acest careu de aşi al propagandei, Plahotniuc a recunoscut într-un final că este proprietarul holdingului media, pe care l-a transferat în acelaşi sediu. Prin intermediul propagandei şi manipulării, Plahotniuc a început să-şi linşeze mediatic fiecare adversar. Zi de zi, aici se perindă aşa-zişi jurnalişti, analişti, comentatori, politologi, bloggeri sau simpli părerologi, care au un singur obiectiv să distrugă orice adversar al lui Plahotniuc şi să-l ridice în slăvi pe oligarh, dar şi pe partenerii acestuia. Nici măcar  nu mai contează că aceşti indivizi i-au slujit de-a lungul timpului pe alţi oligarhi, este important că manipulatorii lui Plahotniuc să spună ce-i place lui.

„Propaganda de la imperiul mediatic al oligarhului a căpătat cote inimaginabile în ultimul an. Odată cu apariţia mişcării protestatare, în frunte cu liderul Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, pentru prima dată imperiul lui Plahotniuc, construit prin corupţie, şantaj şi crimă, era în pericol. Cetăţenii conştientizau care este adevărata problemă  în Republica Moldova şi de ce visul proeuropean s-a transformat într-un coşmar”, se menţionează în film.

„Toţi aceşti indivizi care ne mint seară de seară costă scump. Fiecare dintre noi, prin facturile de la energia electrică, plata la telefon sau jaful din sistemul bancar îi hrănim pe mincinoşi. Doar trustul General Media Grup are un buget lunar de 8 milioane de euro, adică 100 de milioane de euro într-un an echivalentul a 2 miliarde de lei. Dacă aceşti bani ar merge în bugetul sistemului de pensii, ar fi de ajuns pentru a dubla pensiile tuturor bătrânilor din Republica Moldova. Pe lângă acest trust, Plahotniuc mai controlează, însă neoficial, alte zeci de site-uri, posturi de televiziune şi bloggeri, care îl costă la fel de mult. Chiar şi televiziunea publică, finanţată de banii cetăţenilor nu iese din cuvântul puterii”, spun autorii.

În documentar, se vorbeşte şi despre atacurile la adresa liderului mişcării protestatare, Andrei Năstase, dar şi despre intimidările la adresa membrilor Platformei Demnitate şi Adevăr.
Filmul poate fi urmărit aici:

https://www.youtube.com/watch?v=BegZ8iq0UgU

 

- Advertisement -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele știri