4.9 C
Chișinău
miercuri, 8 decembrie, 2021

Cele 42% încredere în Putin, rodul ”muncii” lui Plahotniuc și Filat, de Alex COZER

Must read

Comentarii recente

alexandru-cozerDatele sondajului care a apărut ieri arată încă odată realitatea dură din societatea moldovenească. Realitate ce provine, în mare parte, din creierele îmbibate de propaganda rusească de care ne ciocnim la orice colțișor de Moldovă, de la Naslavcea până la Giurgiulești.

Spre exemplu, cel mai iubit politician de moldoveni, de departe este Putin, iar Uniunea Vamală e mai dorită de către cei dintre Prut și Nistru decât cea Europeană. Mai multe rezultate puteți vedea aici.

Moldoveanul, rusificat prin toate mijloacele posibile. Chiar și în 2014

Îmi amintesc cum în anul 2001 am umblat prin tot Chișinăul căutând un volum în limba română a ”Guiness World Records”.
Desigur, n-am avut nicio șansă să găsesc așa ceva, iar în 2014, adică 13 ani mai târziu, într-o Moldovă declarată pro-europeană se întâmplă exact același lucru.

Știți oare ce vede un american care aterizează la Chișinău când se duce să cumpere o revistă de la chioșc din aeroport? 10% ofertă în română și 90% în rusă. Oferta în engleză lipsește cu desăvârșire. Și mai grav e că până și revistele internaționale, că-s ele economice, pentru femei, sport sau auto, tot în limba lui Putin le găsim.

Moldoveanul n-are nicio alternativă nici atunci când vrea să urmărească un film, pentru că singura rețea de cinematografe din țară are în ofertă doar producții în rusă. În magazinele unde se vând filme pe DVD, exact aceeați situație – totul dublat în rusă. La canalele TV ale patriei, inclusiv la cele autodeclarate pro-europene, avem doar dublaj în rusă, însoțit de niște subtitrări agramate.

Culmea culmilor în acest sens o putem observa pe site-urile de torrente. Acolo, când un film este postat în engleză, vezi mai jos comentarii de la din cele scrise într-o română impecabilă, continuând cu cele într-o ”moldovenească” aproximativă și încheind cu cele în rusă, în care lumea întreabă când va fi dublajul în rusă.

Lui Plahotniuc și lui Filat le convine de minune această situație

De când a fost dat cu un șut în fund afară din guvern și nu mai are nimic de făcut decât să umble din urma miniștrilor PLDM pentru a mai tăia niște panglici, Filat se tot laudă că el a lansat nu știu ce campanie de informare privin aderarea la Uniunea Europeană. Cică merge el prin sate și informează lumea.

Nu știu cum o fi informând-o, dar chiar de-o fi așa, ce folos din informarea lui dacă după ce pleacă Filat, moldoveanul se duce acasă, include televizorul și acolo vede Prime-ul și Canal 3-ul lui Plahotniuc, pline de propagandă rusească sau TV 7 (NTV) al lui Lucinschi, unde Putin este idol și erou?

Pentru că Plahotniuc deține 2 din cele 3 rețele naționale de transmisie prin eter, unde de dimineața până seara transmite propaganda rusească prin intermediul Prime și Canal 3. Iar TV 7 al lui Lucinschi, acoperă și el 70-80% din teritoriul țării.

Și Plahotniuc o face și el pe europeanul, dar nici prin gând să-i treacă să nu mai retransmită toată manipularea de la Moscova.

Cum ar fi aratătat rezultatele sondajului dacă în loc de propaganda rusească am fi avut canale românești sau internaționale?

Plahotniuc și Filat conduc Moldova de jure de prin 2009. Sunt aproape 5 ani de când acești doi indivizi fură ascunzându-se sub mantaua pro-europenismului.

Și moldoveanul, iertător și prostit fiind, poate trecea cumva cu vederea hoțiile astronomice ale ăstora doi dacă măcar acest deziderat european, care ne-ar scote din mocirla în care ne găsim, ar fi fost realizat.

Și fraților, să nu ne amăgim că nu știu ce reforme realizate peste noapte ar putea schimba Moldova. Pentru că ăsta nu este decât rahat politicianist. Moldova se va schimba doar atunci când se vor schimba mentalitățile. Iar mentalitățile se vor schimba atunci când Moldova va fi educată, inteligentă și elevată.

Și cum poți să creezi o mentalitate sănătăoasă în rândurile unui popor fără identitate, spălat pe creier zi de zi, acasă, la școală, pe stradă, în cinematograf?

Cum poți să faci dintr-un om să aprecieze valorile democrației, libertății, europenismului, când tu toată ziua-i dai ORT și pe Putin pe post de salvatorul nației? Bine, eu nu mă refer la cele 40% din populație suficient de inteligentă, care are timp și resurse să se informeze, ci la cei 60% din oameni care nu prea au citit o carte la viața lor și nici pe Reuters, BBC sau AFP nu prea intră.

Răspunsul e unul simplu simplu: oferindu-le informație calitativă, în limba română. Pentru ca dacă, spre exemplu, măcar din 2009, pe Prime în loc de ORT aveam TVR 1, iar pe Canal 3 aveam Digi 24 (sunt primele exemple ce-mi vin în minte), credeți că mai era Putin la 42% și Evrozas la 43%?

Dacă măcar din 2009, filmele la toate posturile de televiziune și în cinematografe erau date în original, cu subtitare, oare nu auzeam noi în jur o limbă română mai corectă măcar cu 1%? Oare nu aveam noi acum un procentaj mult mai mare de moldoveni care ar fi putut urmări BBC sau CNN în limba engleză?

Sigur că lucrurile ar fi arătat cu totul altfel. Însă în condițiile actuale, noi ne-am pomenit în 2014 că suntem aproape să semnăm un Acord de asociere cu UE, dar în același timp Putin și Evrozas domină preferințele moldovenilor.

Și să nu vină ăștia cu rahatul lor de argument cum că filmele date în original sau posturile românești de televiziune nu aduc audiență. Pentru că nimic mai neadevărat nu este decât acest lucru. Sigur că acum moldoveanului mega-rusificat îi vine greu să citească niște subtitrări, dar ușor-ușor, în lipsă de alternativă se va obișnui și cu asta. Mai ales că o faci spre binele său.

Din păcate, mogulii mediatici Plahotniuc și Filat niciodată nu au avut interesul de a avea o țară corect informată. E mai ușor pentru ei să prostească niște moldoveni deja manipulați de presa lui Putin decât să câștige voturile unor oameni inteligenți și informați. Doar că acest lucru, în 2014 s-ar putea întoarce împotriva lor precum un bumerang, iar la alegerile parlamentare, fanii lui Putin și ai Evrozasului, manipulați bine de media rusească, să-i trimită și pe ei în opoziție.

sursa: independent.md

- Advertisement -spot_img

Mai multe articole

2 COMENTARII

  1. Inainte sa aduceti asemenea acuzatii, ar fi bine sa va documentati. Cite posturi TV controleaza Filat? – Nici unul!
    TV7 este controlat de catre Chiril Lucinschi, dar acest lucru nu inseamna ca este un post TV de partid.
    Cu acuzatiile la adresa lui Plahotniuc, sunt de acord. Dinsul controleaza peste 4 posturi TV(2 Plus, Canal 3, Publika TV, PRIME) si cred ca, daca tare doreste, poate opri aceasta manipulare, dar, din cite vedem, nu doreste.

  2. Nimeni nu este ideal,si nimeni nu are dreptu de a judeca oamenii daca nu au vazut cu ochii lor infractiunile savirsite,Dar trebue sa fim pozitivi si sa gindim pozitiv,sa vedem in oamenii cei pozitiv nu negativul,Eu nu vad nimik rau in Filat,caci datorita lui noi curind vom fi membri ai UE.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele știri