14.8 C
Chișinău
duminică, septembrie 26, 2021

Canal de televiziune independent, declarat „agent străin” în Rusia

Must read

Comentarii recente

Dojdi TV, un canal de știri independent din Rusia, care beneficiază de o finanțare obținută de la Uniunea Europeană, a intrat vineri pe lista oficială cu „agenţi străini” a Ministerului rus de Justiţie. Este un statut controversat, ce i-ar putea îngreuna funcționarea și care intervine cu o lună înainte de alegerile legislative din Rusia. 

În Rusia, în virtutea unei legi promulgate în 2012, organizaţiile şi persoanele calificate drept „agenţi străini” trebuie să se înregistreze la autorităţi, să efectueze complicate demersuri administrative şi să indice clar acest statut în publicaţiile lor.

Lista de „agenţi străini” cuprinde în special organizaţiile finanţate din străinătate şi care desfășoară activităţi considerate „politice” în Rusia.

Fondat în 2010, canalul TV Dojdi beneficiază de o finanţare din partea Uniunii Europene din 2014, potrivit conducerii sale, în special pentru emisiunile vizând promovarea valorilor europene în Rusia. Canalul emite online, costa cost.

Moscova strânge șurubul în cazul presei independente, pe măsură ce se apropie alegerile legislative.

În ultimele luni, pe măsură ce se apropie alegerile legislative, Moscova și-a sporit presiunile asupra presei independente. Momentul restrângerii libertății presei a coincis și cu revenirea în Rusia, în luna ianuarie, a opozantului Aleksei Navalnîi. El primise îngrijiri în Germania, după ce fusese otrăvit cu agent neurotoxic Noviciok în data de 20 august anul trecut. Imediat după ce a ajuns pe aeroportul din Moscova, Navalnîi a fost încarcerat. Dojd TV a relatat pe larg și a transmis imagini în direct în momentul în care Navalnîi a ajuns pe aeroport.

În iulie, site-ul de știri The Insider, varianta în limba rusă, care operează din Letonia şi colaborează în special cu grupul de investigaţii Bellingcat, aflat la originea a numeroase dezvăluiri despre serviciile secrete ruseşti, a fost calificat de asemenea drept „agent străin”.

În aprilie şi mai, alte două celebre canale media ruseşti – Meduza, cu sediul în Letonia, şi Vtimes, înregistrat în Olanda, – au fost declarate „agenţi străini”, pierzându-şi veniturile din publicitate, ceea ce a provocat după câteva săptămâni închiderea Vtimes, reamintește agenția France-Presse, preluată de Agerpres.

De la venirea la putere a lui Vladimir Putin, în urmă cu 21 de ani, Rusia este acuzată de înăbușirea sistematică a libertății de exprimare, în special la televiziune, în timp ce presa online a putut funcţiona pentru un timp în condiții relativ mai bune. Însă pe măsură ce audienţa online-ului a crescut, mai ales în rândul generaţiei tinere, și site-urile de știri au fost vizate la rândul lor de autorităţi.

digi24.ro

- Advertisement -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele știri