8.9 C
Chișinău
luni, 29 noiembrie, 2021

Subiecte tabu la postul public de televiziune Moldova 1: Liderul Platformei DA a fost împiedicat să îndemne cetăţenii să iasă la protestul societăţii civile faţă de acţiunile guvernării

Must read

Comentarii recente

Este inadmisibilă tentativa de cenzură care are loc la Moldova 1, televiziune finanţată din bani publici. Aceasta este reacţia reprezentanţilor societăţii civile după ce, ieri, în cadrul unei emisiuni la postul menţionat, liderul Platformei Demnitate şi Adevăr,

Andrei Năstase, a fost împiedicat să îndemne cetăţenii la un protest al societăţii civile faţă de acţiunile guvernării. Postul public mai este acuzat de manipulare şi că ar fi distorsionat în cadrul ştirilor mesajul activiştilor civici şi al ONG-iştilor.

„Domnule Năstase, eu înţeleg că poate aveţi nevoie, dar vă rog să nu faceţi apel în platou. Cred că nu veţi face acest lucru. Nu veţi face acest lucru. Eu vă rog să nu-l faceţi pentru că nu se poate. Domnule Năstase, vă avertizez, nu aveţi voie să faceţi în această emisiune acest îndemn”, a spus moderatoarea emisiunii, Liliana Barbăroşie.

Şi a doua încercare a liderului Platformei Demnitate şi Adevăr, Andrei Năstase, de a îndemna oamenii la un protest paşnic, a eşuat.

„Pe lângă eforturile noastre ca şi Platformă Civică, îndemn toţi cetăţenii ţării să se manifeste ca şi cetăţeni, ca şi oameni activi. Vă rog să nu faceţi îndemnuri în această emisiune. Îndemn să ne consolidăm cu toţii, iar pe data de 11 iunie în faţa Parlamentului să facem un mare protest. Noi suntem alături de oameni. Platforma DA este alături de cetăţeni şi îi îndeamnă să fie alături de noi pe data de 11 iunie în faţa Parlamentului, pentru că doar aşa putem opri dezmăţul”, a afirmat Andrei Năstase.

Contactată telefonic, moderatoarea emisiunii, Liliana Barbăroşie, ne-a spus că este ocupată. Ulterior, ne-a trimis un mesaj prin care ne-a sugerat să cerem o reacţie din partea administraţiei instituţiei, nu de la ea. Directorul postului Moldova 1, Mircea Surdu, ne-a comunicat că este în concediu şi ne-a direcţionat la şefa companiei Teleradio-Moldova, Olga Bordeianu, care nu a răspuns la telefon. În acest context, reprezentanţii societăţii civile condamnă acţiunile angajaţilor televiziunii publice.

„În primul rând, cei de la Moldova 1 trebuie să nu uite că sunt o televiziune publică şi sunt plătiţi din bani publici şi aceasta le pune încă o responsabilitate şi mai mare de a reflecta evenimentele echidistant. Şi atunci când o parte de societate, societatea civilă spune că nu este de acord cu o iniţiativă de a modifica cadrul legal înaintea alegerilor, atunci când această parte se împotriveşte în formă de manifestaţie paşnică, televiziunea publică nu poate să interzică să facă acest lucru sau ei îngrădesc accesul la informaţie. De ce s-a făcut acest lucru? Bănuiesc că nu se simte independentă această instituţie”, a spus Lilia Carasciuc, directorul executiv la Transparency International Moldova.

„Mi se pare inadmisibilă această tentativă de cenzură, care se petrece la Moldova 1. De fapt, nu este unicul caz şi lucrul acesta nu este deloc benefic, pentru că, până la urmă, postul naţional activează din banii pe care îi plătim noi. Eu presupun că este vorba de o influenţă din partea reprezentanţilor Partidului Democrat de a dicta”, a menţionat activistul civic Sergiu Tofilat.

Mai mult. Postul public de televiziune este acuzat de manipulare de către mai mulţi reprezentanţi ai societăţii civile, care pe 20 mai au susţinut o conferinţă de presă. Evenimentul, care anunţa organizarea unui protest paşnic pe 11 iunie faţă de schimbarea sistemului electoral, a fost comasat cu o acţiune a unui partid politic.

În consecinţă, reprezentanţii societăţii civile solicită publicarea unei noi ştiri cu dezminţirea informaţiilor prezentate eronat şi relatarea faptelor importante pentru societate. De asemenea, ONG-iştii şi activiştii civici cer timpi de antenă la postul public pentru a informa cetăţenii în mod obiectiv şi din prima sursă despre riscurile modificării sistemului electoral. Nici de această dată administraţia instituţiei media nu a fost de găsit pentru a veni cu o reacţie. Nu a fost de găsit nici purtătorul de cuvânt al Partidului Democrat pentru a beneficia de dreptul la replică.

Sursa:jurnal.mdhttp://jurnal.md

 

- Advertisement -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele știri