imagesCerinţele pentru legumele şi fructele româneşti proaspete, cresc alert în ultima vreme pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Rusia ne-a cerut 100.000 de tone de legume sănătoase şi gustoase, care urmează să-i fie livrate până la sfârşitul acestui an.

În ultima vreme, cerinţele pentru livrarea de legume şi fructe sănătoase româneşti cresc deosebit de alert, atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă, unde au apărut, clienţi noi, în primul rând Rusia care vrea de la noi, pe întreaga perioadă a anului, peste 100.000 de tone de legume. De curând, au apărut cereri şi din partea Danemarcei, care este o piaţă cu un potenţial bun şi căreia trebuie să-i acordăm atenţie”, a declarat Aurel Tănase, director general în cadrul Prodcom Legume-Fructe.

Aurel Tănase a subliniat, cu ocazia lansării programului ”Dor de gust”, o iniţiativă a Asociaţiei Cultivatorilor de Legume, că legumele şi fructele româneşti se disting prin gust şi calitate, sunt crescute pe pământ, în câmp sau în sere şi sunt strict controlate din punctul de vedere al proprietăţilor fizico-chimice.

În România, cererea mare pentru legume şi fructe autohtone se manifestă nu numai în pieţe, ci şi din partea marilor lanţuri de magazine.

Prin politica noastră internă de achiziţii ne-am dori ca, pe puţin, 80% din produse să provină de pe plan local. Polonia este un exemplu în acest sens, 90% din produsele aflate în toate reţelele comerciale de acolo (vorbesc de produsele alimentare) provenind de pe piaţa poloneză. Către acest lucru trebuie să tindem şi noi şi doar cu ajutorul producătorului român putem să facem asta”, a spus Delia Nica, directorul executiv al Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR).

Kaufland, Auchan, Cora şi Selgros sunt primele mari lanţuri de magazine care comercializează legume proaspete din programul „Dor de gust”, produse în ferme din sudul ţării României, şi anume Vidra, Izbiceni, Dracea, Nuci, Lunguleţu, Gheorghe Doja, Măriuţa.

sursa:  lupuldacicblogg

(148 accesari)