2.2 C
Chișinău
marți, 26 octombrie, 2021

Reuters, Washington Post, ABC News, NYT, DW, Fox News, despre alegerile din Republica Moldova

Must read

Comentarii recente

presa-europeana-socata-de-rezultatele-europarlamentarelor-seism-politic-18483160Rezultatele alegerilor locale din Republica Moldova au fost reflectate pe larg în presa internaţională. Despre scrutinul din ţara noastră au scris mai multe instituţii de presă din străinătate precum Reuters, Washington Post, ABC News, New York Times, Deutsche Welle, Fox News.

„Forţele proeuropene şi cele proruseşti au împărţit voturile în cadrul alegerilor locale din Moldova” este intitulat un articol publicat de Reuters. „Cea mai mare dezamăgire a fost la Orhei, acolo unde Ilan Shor, un om de afaceri, implicat în dispariţia unui miliard de dolari de la trei bănci, scandal care a aruncat ţara în criză politică, a fost ales primar cu peste 60 la sută din voturi”, scrie Reuters.

„În mai, un raport internaţional l-a numit pe Shor drept beneficiarul cheie al unui scandal în cadrul căruia un miliard de dolari – echivalentul unei optimi din produsul intern brut al Republicii Moldova – a dispărut de la trei dintre cele mai mari bănci din ţară. Shor, care neagă acuzaţiile, nu va benefica de imunitate în cadrul urmăririi penale din poziţia sa de primar”, comentează sursa.

Reuters aminteşte în context de protestul de amploare organizat la Chişinău de Platforma Civică „Demnitate şi Adevăr”, împotriva guvernării corupte şi a jafului de miliarde.

„Mii de au ieşit în stradă pentru a cere guvernului să identifica vinovaţii de escrocheria bancară. Săptămâna trecută prim-ministrul Chiril Gaburici, care a acuzat procurorii că investighează prea lent acest caz, şi-a prezentat demisia. Plecarea sa a forţat partidele de la guvernare să încerce să formeze o nouă coaliţie largă cu comuniştii şi liberalii. Dacă acest lucru nu le reuşeşte, ar putea avea loc din nou alegerile parlamentare”, scrie Reuters.

„Alegerile locale din fosta republică sovietică au avut loc la două zile după ce prim-ministrul Chiril Gaburici a demisionat în contextul unor întrebări cu privire la autenticitatea diplomei sale de studii”, relatează şi ABC News.

Washington Post relatează că alegerile desfăşurate duminică în ţara noastră „au fost văzute ca un test pentru Moldova, dacă va rămâne angajată în procesul de integrare europeană sau va alege o apropiere de Rusia”.

„Partidele pro-europene au câştigat categoric în 348 de oraşe şi sate, în timp ce partidele pro-ruse au câştigat în altele 56, iar candidaţii independenţi – în 34. În alte 458 va avea loc al doilea tur, deoarece niciun candidat nu a obţinut peste 50 la sută din voturi”, scrie Washington Post.

Fox News se referă la alegerile privind primarul de Chişinău: „Rezultatele preliminare arată că actualul primar, Dorin Chirtoacă, nu a obţinut suficiente voturi pentru a câştiga din primul tur”.

New York Times menţionează că Renato Usatîi, un om de afaceri pro-rus, a câştigat categoric la Bălţi, al doilea cel mai mare oraş din Moldova.

„Usatîi a fugit în Rusia în noiembrie, înainte de alegerile parlamentare, afirmând că se teme să fie arestat de către autorităţile moldovene după ce o instanţă a interzis partidul său să participe la scrutin, deoarece a primit bani de peste hotare”, scrie sursa.

Într-un articol despre alegerile din Moldova, Deutsche Welle comentează că „problemele economice, restricţiile comerciale impuse de Rusia şi corupţia îi fac pe mulţi dintre alegători să se declare pentru o apropiere de Rusia”.

- Advertisement -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele știri