start_1149619

AVOCATUL ANDREI NĂSTASE CERE INSTITUȚIILOR INTERNAȚIONALE INVESTIGAREA DE URGENȚĂ A ATACURILOR RAIDER ȘI A SPĂLĂRILOR DE MILIARDE DE DOLARI REALIZATE PRIN JUSTIȚIA DIN R. MOLDOVA ȘI SANCȚIONAREA JUDECĂTORILOR, A CAPILOR INSTITUȚIILOR COMPLICITARE ȘI A CELOR, ÎN INTERESUL CĂRORA AU FOST SĂVÂRȘITE ATACURILE RAIDER ȘI SPĂLĂRILE DE ZECI DE MILIARDE DE DOLARI

– Organizației Națiunilor Unite
– Congresului Statelor Unite ale Americii
– Adunării Parlamentare a Consiliului Europei
– Comisiei Uniunii Europene
– Parlamentului Republicii Federale Germania
– Băncii Mondiale
– Fondului Monetar Internațional
– Instituțiilor mass media independente
MEMORIU

privind spălări de zeci de miliarde de dolari și atacuri raider realizate prin sistemul judecătoresc din Republica Moldova

În perioada regimului comunist (2001-2009), au fost puse la cale două forme de crimă organizată, săvârșite prin intermediul sistemului judecătoresc, cu participarea complicitară a altor instituții-piloni ai statului (Procuratura Generală, Centrul Anticorupție, Banca Națională, CNPF): preluări masive de proprietăți prin atacuri raider și spălări de bani prin băncile moldovenești.

În perioada actualei guvernări (2010-2014) aceste două fenomene criminale au luat o amploare înspăimântătoare: atacurile raider au cuprins 80% din sectorul bancar și de asigurări al Moldovei, iar spălările de bani din Rusia, sesizate de instituțiile americane și europene încă din 2009, au ajuns la zeci de miliarde de dolari. După cum veți vedea mai jos, ambele tehnologii criminale folosesc același grup de judecători corupți, sunt săvârșite prin aceleași metode și tertipuri și au aceiași beneficiari.

Ca cetățean al Republicii Moldova, iar apoi și în calitate de avocat al drepturilor omului, fără vreo apartenență politică sau de altă natură, mă văd obligat să vă sesizez cu privire la starea actuală a acestor fenomene criminale cu caracter sistemic din Republica Moldova.

CAPTURAREA INSTITUȚIILOR STATULUI

Pe baza partajărilor politice obscure între partidele de la guvernare, profanându-se dezideratul separației puterilor în stat, instituții fundamentale (politice, economice și de drept) și, în mod special, procuratura, sistemul judecătoresc și cel financiar-bancar au ajuns să fie controlate politic și să acționeze la comanda și în beneficiul exponenților mafiei locale și internaționale.

Este deja de notorietate că pe lângă o serie de ministere și Banca Națională (BNM), Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF), Centrul Național Anticorupție (CNA), Serviciului de Informații și Securitate (SIS), Procuratura Generală (PG) și chiar sistemul judecătoresc, în mod secret, sub șantajul alierii cu Partidul Comuniștilor, au fost partajate politic, direct sau indirect Partidului Democrat (PD), supranumit și partidul șantajului, și sunt controlate personal de Vladimir Plahotniuc, eminența cenușie a guvernării comuniste, vicepreşedinte al PD, ex-vicepreşedinte al Parlamentului şi al Consiliului de reformare a instituţiilor de drept în actuala guvernare.

Perioada ultimilor 4 ani a fost marcată de preluarea (inclusiv prin atacuri de tip raider, de sorginte rusească) a unor afaceri private și de stat, din domenii importante ale economiei naţionale, precum cel bancar și al asigurărilor, energia, transporturile, metalele, alimentele indispensabile, media, serviciile aeroportuare, etc., monopolizarea și transmiterea lor frauduloasă sub controlul unor structuri din Federația Rusă, precum și de imense spălări de bani a unor entități din aceiași țară sau zone offshore.

Toate acestea s-au realizat fie prin decizii politice (luate adesea cu complicitatea tacită a opoziției comuniste), fie prin acte judecătorești trucate, emise la comandă de instanțele judecătorești aservite, fie prin acțiunile sau inacțiunile BNM, CNPF, CNA, PG, SIS.

PRELUAREA SISTEMULUI FINANCIAR BANCAR PRIN ATACURI DE TIP RAIDER (2010-2013)

Din lipsă de spațiu, nu voi reitera informațiile privind întregul proces de preluare a controlului asupra băncilor și companiilor de asigurări în 2010 sau 2011, a condamnărilor criminale a victimelor atacurilor raider, expuse anterior în Memoriile și Apelurile publice și scrisorile adresate instituțiilor internaționale, considerând edificator Memoriul Public din 13.09.2012 (anexa A). Voi menționa de asemenea că, reieșind din declarația Secretarului Comisiei Parlamentare Securitate Națională, Apărare și Ordine Publică (anexa B), bazată pe informațiile angajaților SIS:

dezmățul îi are drept beneficiari finali pe V. Plahotniuc și V. Platon; 

a fost pus în aplicare cu concursul și pe baza unor scheme ale judecătorului din partea R. Moldova la CEDO, Mihai Poalelungi, până la desemnarea acestuia ca președinte al CSJ;

preluările criminale de proprietăți au fost realizate de un grup de judecători ce au acționat la comanda lui V. Platon, a finului de cununie al lui V. Plahotniuc, D. Damir, a președintelui judecătoriei Centru, Ion Țurcanu, al judecătoriei Buiucani, Oleg Sternioală și al Judecătoriei Botanica, Ion Druță;

preluarea pachetelor de acțiuni de la firmele ce le dețineau legal și protejarea celor ce se făceau vinovați de ilegalități s-a făcut cu complicitatea Băncii Naționale a Moldovei, CNPF, Procuratura Generală și Procuratura Anticorupție, CSJ și CSM – controlate politic de Vladimir Plahotniuc;

iar la întoarcerea sa de la Strasbourg, Mihai Poalelungi(actual președinte al CSJ) a continuat să presteze servicii de logistică și consultanță beneficiarilor atacurilor raider, indicând asupra modului în care urma a se proceda, astfel încât victimele atacurilor raider să nu-și mai poată recupera proprietățile pierdute prin instanțele de judecată din Moldova, dar și să fie condamnate definitiv la închisoare, amânând prin influența pe care o are și examinarea dosarelor în instanțele internaționale.

Finalitatea crimelor din cadrul procesului unitar de preluare sub control a sistemului financiar-bancar – în care oameni de afaceri și societăți din Moldova și din alte state europene, peste noapte, pe bază de contracte și creanțe fabricate, cu firme offshore și rusești, cu implicarea și atragerea unor indivizi dubioși, inclusiv urmăriți penal, au fost devalizați de acțiunile celor mai importante bănci, doar pe baza unor proceduri judecătorești simplificate și a complicității instituțiilor menite să contracareze acest dezmăț – este cunoscută opiniei publice naționale, dar și celei internaționale (prin intermediul ambasadelor și altor instituții acreditate).

Dacă investitorii străini, cu sprijinul și sub presiunea organismelor internaționale și a guvernelor țărilor lor de origine și-au recuperat investițiile și s-au retras din R. Moldova, atunci acționarii autohtoni la băncile și companiile de asigurări devalizate (ex. Victor și Viorel Țopa), împreună cu rudele și avocații lor sunt în continuare hărțuiți și persecutați, condamnați arbitrar în dosare fabricate, distribuite contra cost unor judecători servili, fără probe materiale şi martori, fără asigurarea dreptului la apărare, cu ascunderea expertizelor instituţiilor internaţionale și a interceptărilor ilegale, cu trucări de registre și probe şi chiar în lipsa materială a dosarului.

Aflarea acestora în libertate, dar și în viață, se datorează refugierii într-un stat al Uniunii Europene și eșuării tentativelor aservitelor autorități moldovenești de extrădare şi întemniţare, soldate cu calificarea dată de către instituţiile internaţionale abilitate acestui proces similar cazului Magnitsky din Rusia, ca fiind un proces politic.

Ca urmare, procurori și judecători controversați din cadrul instituțiilor controlate de PD și personal de Plahotniuc au recurs la noi dosare penale de o absurditate inimaginabilă, urmărind arestarea celor devalizați și a membrilor familiilor lor, drept răzbunare pentru demascarea monitorizatului de Interpol, purtător a cel puțin două identităţi concomitente în diferite state (Plahotniuc, Ulinici), drept comanditar – beneficiar al atacurilor raider din R. Moldova (confirmat şi pe baza deciziilor Curţilor de Justiţie de la Londra şi Edinburgh), precum și pentru denunțarea publică a lui V. Plahotniuc, ca beneficiar al preluării în perioada comunistă, a frecvenţei terestre de patrimoniu cu acoperire naţională de la Televiziunea Română, făcută de ruda prin alianţă cu familia Ţopa, Răzvan Paveliu.

CAZ EMBLEMATIC: BANCA DE ECONOMII – PE MÂNA STRUCTURILOR RUSEȘTI ȘI OFFSHORE ca URMARE a ATACului RAIDER

Voi exemplifica doar cu o schema pe care, după ce am demascat-o autorităților coercitive ale statului și CSM, a fost confirmată și de corespondența secretă a Ministrului Justiției cu Consilierul în domeniul Apărării și Securității Naționale, Secretarul Consiliului Suprem de Securitate a Statului (anexa C). Prin aceasta operațiune, structuri din zone offshore și din Federația Rusă, bănuite, potrivit presei, de spălări de bani și în cazul Magnitsky, cu complicitatea activă a judecătorilor Gheorghe Marchitan (judecătoria Căușeni), Garri Bivol (judecătoria Centru), Victor Orândaș și Natalia Plugari (Judecătoria Economica de Circumscripție), menționați în Declarația Secretarului Comisiei Parlamentare Securitate Națională, Apărare și Ordine Publică și una duplicitară (cu acțiuni și inacțiuni) a BNM, CNPF, CNA, PG și a SIS, au preluat fraudulos controlul asupra Băncii de Economii (BEM).

Inițial, în perioada mai-iulie 2011, pe baza unor scheme elaborate, potrivit ofițerilor SIS și Secretarului Comisiei Parlamentare Securitate Națională, Apărare și Ordine Publică,de către ex-judecătorul CEDO, M. Poalelungi, consilierul de odinioară al lui Plahotniuc, actual președinte al CSJ, prin ordonanțe judecătorești trucate (judecător Marchetan), 18,5 % de acțiuni ale BEM şi cotele-părţi de 100% din capitalul social ale societăților oamenilor de afaceri Victor Țopa și Viorel Țopa au fost date companiei offshore „Rietel Limited”, înregistrată în Noua Zeelandă, care, imediat a doua zi le cedează tot prin acte judecătorești moldovenești (judecător Garry Bivol), societății „Lectom Ltd” înregistrată în Regatul Unit al Marii Britanii, apoi (după 5 zile) se lichidează și este radiată din registru.

In octombrie 2011 – ianuarie 2012, victimile atacurilor raider Victor și Viorel Țopa, împreună cu juristul Vladimir Morari sunt condamnați penal, iar la scurt timp, pe baza unor ordonanţe judecătoreşti identice, secrete (judecători Victor Orândaş şi Natalia Plugari), societățile lor („Zilena Com” SRL și „Minerva” SRL vor fi împovărate artificial, supuse insolvabilităţii şi lichidării la solicitarea companiilor offshore „Albany Insurance Inc” și „Augela Systems LLP”, iar acțiunile lor bancare, divizate farmaceutic, în mod egal, sub cuantumul de 5% al cotei substanţiale, stabilite de Lege, au fost transmise în proprietatea unor companii rusești: OOO „Energoremservis” (4,635%), ZAO „Yurenergo EES” (4,635%), OOO „Dimitrovskaia Energeticeskaia Kompania” (4,635%) şi OOO „TopEnergoAudit” (4,635%).

Ordonanțele criminale datate dubios (nu neapărat emise atunci) cu 7 şi 12 martie 2012 (Notă: la 06.03.2012, ca măsuri de contracarare a ilegalităților judecătoriilor economice, au fost adoptate modificările la lege ce limitau competenţa Judecătoriei Economice de Circumscripţie, iar la 13.03.2012 acestea intrau în vigoare prin publicare), erau „întemeiate”, la fel ca și precedentele pe născocite relaţii contractuale între diverse societăți rusești și din zone offshore, cu diverși fidejusori moldoveni, dar artificial create și datate în aceeaşi perioadă, toate având același obiect inventat – achiziţionarea de utilaj tipografic şi poligrafic și câte o pătrime din pachetul de acţiuni drept garanţie a neexecutării obligațiilor.

În pofida acestor evidențe flagrante de furt, a comunicatului Ministerului Finanţelor (mai puțin controlat de PD), din 18.04.2012, conform căruia „instituţiile statului au considerat transferul de acţiuni drept unul netransparent şi suspicios”, la 27.04.2012, guvernatorul Băncii Naţionale (controlată de PD și Plahotniuc) va informa că „BNM a anulat decizia care prevedea blocarea dreptului de vot al unui grup de acţionari minoritari ce deţin 18,45% din acţiunile Băncii de Economii… întrucât toate procedurile legale de înregistrare a cotelor de participare în capitalul acţionar al Băncii de Economii au fost finisate pe parcursul ultimelor trei săptămâni.”

Presa va titra imediat ”Raiderii” au devenit acţionari cu acte în regulă la Banca de Economii, ministrul justiției, sesizat oficial, public și în particular despre acțiunile judecătorilor raider, cei ce în paralel spălau dubioase miliardele rusești, protejând indivizii promovați de șeful SIS din perioada comunistă, va omite să inițieze proceduri disciplinare, chiar și asumate prin hotărâri ale CSM (spre exemplu nr.490/25 din 24.07.20 12), iar CNPF, CNA, PG și SIS vor rămâne impasibile pe parcursul a 4 ani de zile în speranța oarbă de prescriere a faptelor, deşi stabilirea beneficiarului final al atacurilor raider și al condamnărilor ilegale este un exerciţiu relativ simplu.

În septembrie 2013, pe baza unor decizii politice dubioase, netransparente, păguboase, adoptate cu concursul opoziției comuniste, printr-o emisie suplimentară de acțiuni la valoarea nominală de peste 7 ori mai mică, chiar decât cea intrinsecă, decisă cu votul reprezentanților statului și ai minoritarilor frauduloși, cota de participare a statului în BEM, de 56% a fost artificial micșorată până la 33%, iar cea a structurilor offshore și rusești sporită direct proporțional, ca urmare a renunțului ad-hoc de participare a statului.

Apelurile publice ale acționarilor devalizați, ale societății civile și chiar ale instituțiilor internaționale au fost ignorate atât de către instituțiile abilitate CNPF, CNA, PG și SIS, cât și de întreaga guvernare declarată democratică.

SPĂLĂRI DE ZECI DE MILIARDE PRIN JUSTIȚIE, ÎN ACEEAȘI PERIOADĂ (2010-2013)

În paralel cu preluarea de proprietăți și condamnarea penală arbitrară a victimelor atacurilor raider, în circuit au fost puse zeci de ordonanțe judecătorești similare, inclusiv false, construite în mod identic pe tranzacții și creanțe vădit născocite între firme offshore și rusești implicate și în atacurile raider, în vederea spălării banilor rusești. Potrivit datelor obținute de la exponenți ai serviciilor abilitate ale statului, inclusiv specializate cu combaterea acestor crime, aceste ordonanțe judecătorești, ilegale și false, cumulează peste 30 de miliarde de dolari SUA și poartă pe ele numele mai multor judecători, inclusiv judecătorii raider ce au devalizat și condamnat la comandă sau au admis cererile lui Plahotniuc de apărare a onoarei și demnității, după ce a fost demascat de victime, inclusiv pe baza deciziilor Curţilor de Justiţie de la Londra şi Edinburgh, ca beneficiar al atacurilor raider.

SESIZĂRILE PRIVIND SPĂLARILE DE BANI – IGNORATE AIDOMA CELOR PRIVIND ATACURILE RAIDER

În momentul în care, în virtutea preocupărilor mele de apărare a victimelor atacurilor raider, Victor Țopa și Viorel Țopa, mi-a devenit cunoscut că aceiași judecători-raider, Orândaș, Bivol, Marchetan și alții, pe bază de ordonanțe trucate, semnate în perioade și chiar zile identice (ex. 12 martie 2012) cu cele emise în atacurile raider, spală miliarde de dolari prin intermediul acelorași companii-raider, ca „Albany Insurance Inc” sau ”Augela Systems LLP”, OOO „Energoremservis” sau OOO „Dimitrovskaia Energeticeskaia Kompania” am sesizat în mod particular factorii de decizie din cadrul Procuraturii și ai Ministerului Justiției, solicitându-le intervenția lor și a instituțiilor reprezentate. Recunosc, am mizat zadarnic pe cunoașterea acestora de până la desemnarea lor ca înalți funcționari și pe înțelegerea lor a ceea ce înseamnă drepturile omului, statul de drept și interesul național.

Ca urmare, încă în vara anului 2013, prin intermediul presei am tras semnale de alarmă că JUSTIȚIA MOLDOVENEASCĂ A DEVENIT UN RECIPIENT DE SPĂLARE A BANILOR MAFIEI NAȚIONALE ȘI INTERNAȚIONALE, solicitând public ministrului justiției (în mod formal, în afara controlului PD) să facă o inventariere a dosarelor de prădare a bugetului de stat și a celor de spălare a banilor mafiei prin justiția moldovenească, avertizând și cu privire la pericolul fraudării următoarelor alegeri, inclusiv pe baza acestor bani.

La fel ca și în cazul atacurilor raider, nici-o instituție abilitată expres prin dispozițiile art.10 alin.(1) al Legii nr.190 din 26.07.2007 cu prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului – CNA, BNM, CNPF, Ministerul Justiției, etc. – nu a reacționat nici pe parcursul, nici după realizarea lor, deși spălările de bani se desfășoară de ani de zile în tandem cu atacurile raider, iar protagoniștii, inclusiv judecătorii criminali sunt cunoscuți și tragerea lor la răspundere e doar o chestiune de voință.

Dimpotrivă, crimele au continuat și după aceasta, iar judecătorii-raider și spălători de bani ai mafiei continuă să activeze, plătiți din fonduri de stat și occidentale, mită oligarhică și rusească, promovați în funcții administrative și ierarhic superioare, sau în cel mai rău caz pentru unii dintre ei, lăsați să plece nepedepsiți din sistem, cu remunerări din aceleași surse.

MIMAREA INVESTIGĂRII SPĂLĂRII BANILOR

Abia la sfârșitul lunii martie 2014, opinia publică va afla de pe site-ul CSJ, despre faptul că în calitate de preşedinte al CSJ și membru de drept al CSM, Mihai Poalelungi ar fi convocat în şedinţă de urgenţă președinții instanţelor de judecată din ţară, urmare a informaţiilor cu privire la suspectarea unor judecători de participare în schemele de spălare a banilor din Federaţia Rusă, prin intermediul procedurilor judiciare simplificate (procedura în ordonanţă) și că tot el a decis crearea imediată a unui grup de judecători din cadrul Curţii Supreme de Justiţie, care vor generaliza soluţiile judecătoreşti adoptate.

Forțat de presa de investigație, tot Poalelungi, după aproape o lună de la afișarea comunicatului pe site-ul CSJ, și după 4 ani de spălări imense de bani, va informa opinia publică că prin judecătoriile din Moldova sau spălat 18,5 miliarde de dolari, că, abia cu câteva zile în urmă, CNA ar fi intentat un dosar penal și că cele mai multe ordonanțe judecătorești (4) ar fi fost emise de către judecători ai Judecătoriei Comerciale de Circumscripție.

Realitatea însă îl contrazice chiar și la statistică, întrucât lideră incontestabilă la acest capitol, depistată chiar de către Direcția specializată a CSJ, este Judecătoria Râșcani, mun. Chișinău, condusă de finul său de cununie ca vicepreședinte și actual președinte (cu cel puțin 12 ordonanțe), urmată de judecătoria Centru, mun. Chișinău, condusă de protejații săi, Ion Țurcanu și Ecaterina Palanciuc (cu cel puțin 7 ordonanțe).

Trecând peste inadvertențele premeditate specifice președintelui CSJ, surprins în această ipostază în mai multe rânduri, inclusiv atunci, când învinuit de participarea la o întâlnire de punere la cale a schemelor raider, a mințit public că ar fi lipsit din țară, constat cu îngrijorare că după preluări de bănci și companii de asigurări fără precedent, și spălările de bani de o amploare de zeci și sute de ori mai mare sunt tolerate de instituțiile abilitate ale statului, capturate de oligarhie, iar investigarea lor este mimată și mușamalizată în mod sfidător, de o manieră similară atacurilor raider din aceeași perioadă.

În cunoștință de cauză, CSM-ul și, în mod special, membrii de drept – Procurorul General, Ministrul Justiției sau Președintele CSJ, ezită în mod dubios să introducă în agenda forului de autoadministrare a judecătorilor chestiunea analizării notei informative elaborate de Direcția specializată a CSJ pe marginea acestor imense spălări de bani și cea a sancționării disciplinare și penale a judecătorilor-spălători de bani pentru ilegalitățile grave, deja stabilite.

INTERVENȚIA INSTITUȚIILOR INTERNAȚIONALE ÎN VEDEREA COMBATERII ATACURILOR RAIDER ȘI A SPĂLĂRILOR DE BANI ȘI SANCȚIONAREA FĂPTUITORILOR ESTE O NECESITATE STRINGENTĂ

În pofida numeroaselor rapoarte ale instituțiilor internaționale specializate, privind imense spălări de bani, parte din ele în mod direct conectate cu structurile criminale, printre care și cele din cazul Magnitsky, asupra căruia UE si SUA și-au și expus poziția tranșantă, până în prezent nu au fost luate masuri practice, punitive (sancțiuni), deși se cunosc numele judecătorilor din Moldova, a capilor instituțiilor de stat complicitare și a celor în interesul cărora au acționat.

În consecință, aflați la adăpostul instituțiilor coercitive ale statului captiv, ei beneficiază din plin de lipsa sau întârzierea sancțiunilor internaționale în materie de spălări de bani și alte crime economice. În cercurile lor obscure, dar – și mai grav – și în societate deja, această stare în care au fost surprinse instituțiile internaționale, preocupate de activități geopolitice de salvare a Republicii Moldova împotriva presiunilor politice și economice rusești, este tratată ca un suport tacit oferit infractorilor, în special, sistemului judecătoresc, complice pe întreaga sa verticală la crimele grupării politico-criminale care a capturat statul Republica Moldova.

Conştientizând, cu o perfidie de cea mai joasa speţă, ca în mod iminent crimele lor vor ajunge odată obiect de examinare în instanţele europene, instituțiile, funcționarii și judecătorii moldoveni încearcă din răsputeri să ascundă urmele crimelor comise, canalizând parcursul lor pe o albie a injustiţiei, spre o zona pe care o putem numi eufemistic cerc vicios, drum fără ieşire sau impas. Crearea intenţionata, cu bună ştiinţă a unor etape noi în această epopee a dezmăţului si desfrâului corupt nu are o altă „raţiune” decât încurcarea, încâlcirea iţelor, schimbarea permanenta a direcţiei pentru a pierde urmele faptelor si a schemelor frauduloase.

Iată de ce, fiind siguri de faptul că sancționarea oficială a beneficiarilor acestui dezmăț și a sculelor lor în Republica Moldova nu are nicio şansă în imediata perspectivă şi că aceasta poate veni doar din exterior, acolo unde criminalii îşi dosesc identităţile şi proprietăţile jefuite, iar odată cu aceasta va surveni și urmărirea şi condamnarea penală a tuturor celor ce se joacă cu sorţi şi destine omeneşti, fie ei comanditari, procurori sau judecători executanţi,sunt nevoit să vin cu acest apel.

Atașând drept dovadă anexele A, B, C menționate în text, precum și Nota informativă privind examinarea cauzelor în procedură de urgență ce vizează încasarea unor sume considerabile de la agenții economici străini (anexa D), un document dosit la ora actuală de autorități pentru a trage de timp și a nu face publice rezultatele unor crime economice fără precedent, având trecută și lista judecătorilor spălători de bani ce suplinește varianta moldovenească a listei Magnitsky, difuzată deja de presă și societatea civilă,

SOLICIT

INVESTIGAREA DE URGENȚĂ A FAPTELOR DE CĂTRE INSTITUȚIILE INTERNAȚIONALE ABILITATE ȘI SANCȚIONAREA JUDECĂTORILOR, A CAPILOR INSTITUȚIILOR COMPLICITARE ȘI A CELOR, ÎN INTERESUL CĂRORA AU FOST SĂVÂRȘITE ATACURILE RAIDER ȘI SPĂLĂRILE DE ZECI DE MILIARDE DE DOLARI.

Cu sinceritate,
Andrei Năstase,
cetățean și avocat 

 Memoriu

Anexă 1

Anexă 2

Anexă 3

(431 accesari)