13.3 C
Chișinău
sâmbătă, octombrie 16, 2021

De ce tace mîlc ambasada lui Putin?

Must read

Comentarii recente

nastase vasileExistă în Republica Moldova măcar cineva cu mintea limpede care să nu obseve puzderia de canale ruseșți care domină piața audiovizuală în proporție de 85 la sută? Există cineva care să nu înțeleagă cît de nocive și periculoase sunt aceste canale pentru integritatea civică a populației?

Există cineva care pune la îndoială necesitatea stringentă de a face ordine în acest domeniu ce face parte integrantă din spațiul de securitate al Republicii Moldova?
Există cineva care să nu înțeleagă cît de mult are de pierdut Federația Rusă în urma interzicerii canalelor de propagandă ale regimului Putin?

Cu siguranță, nu!

Atunci stau și mă întreb – de ce tace Ambasada lui Putin de la Chișinău, de ce nimeni de acolo nu mișcă în front?

Că doar dominația ideologiei putiniste se face prin Pervii Kanal , RTR, RTR Planeta, Rossia 1, Rossia 2, Rossia 24, Sarafan, Kinoliux, Ren, Nostalgia, STS, SET, TNT Bravo, Canal 3, TV 1000, TV 1000 Action, TV 1000 Russcoe Kino, Detskoe kino, TV Țentr, Peatyi Kanal, Karuseli, MIR, MUZ TV, Nashe Kino, Domasnii, Iliuzion +, Draiv, Ohotnik i ribolov, Mnogo TV, Domasnie jivotnie, RBK TV, 24 Tehno, Usadiba, NTV + Nase novoe kino, NTV + Sport, NTV + Kino Klub, Russkii ekstrim, Avto plius, India, Boets, Mati i ditea, Kuhnea,. Komedia, Detskii Klub, Detskii, Retro, DOM KINO, Russkaia noci, etc., etc. În afară de asta, Euronews, History, Animal Planet, National Geografic si altele de cultură generală sunt în limba rusă!

Despre mizeria propagandistică a goarnelor și trîmbițelor războiului, pe care le vedeți, cu mici excepții mai sus, presa liberă a scris și a demonstat sute și mii de materiale. Nu voi aminti aici de copilul “răstignit” de armata ucraineană într-o piață inexistentă din orașul Slaviansk, de susținerea deschisă a violenței, urii interetnice și a separatismului. Mă voi referi, pentru conformitate, la un singur citat dintr-un discurs al fostului premier rus Evgheni Primacov, pe departe un prieten al Republicii Moldova. Acesta declara:” Noi am sărit calul în reflectarea evenimentelor… Tonalitatea generală era de parcă întrega populație era pregătită de război. Dacă mulți sunt acum nemulțumiți de necisitatea retragerii Rusiei din Ucraina, acest lucru se datorează influenței propagandei pe care nu o putem nega.”
http://aloxov.net/politika/primakov-ob-ukraine/

Simplu, ca bună ziua!

Doar că acest sărit de cal i-a determinat pînă pe unii moldoveni să pună mîna pe arme să să lupte alăruti de teroriștii din estul Ucrainei! Nemaivorbind de miile de ruși care au și recunoscut că decizia de a se înrola în rîndul separatiștilor a fost determinată de propaganda televizată a Kremlinului.

Totuși, Ambasada lui Putin a luat apă în gură. Și asta după ce acum cîteva luni nu misiunea diplomatică, însuși Ministerul de Externe de la Moscova a tunat și a fulgerat de mînie, după ce cîțiva radiodifuzori ce retransmit posturi rusești au fost pișcați, la insistența societății civile, de CCA.

În comunicatul de presă al MAE din Rusia, întitulat “ Măsurile luate împotriva canalelor rusești din Moldova constituie o cenzură politică”, diplomația lui Putin era cu nervii la pămînt. Furia era atît de mare, încît s-a răspîndit și asupra Asociației Apollo, care a monitorizat, ani în șir, canalele propagandistice de la Moscova, dar și asupra partenerilor de dezvoltare ai Republici Moldova, care, printre altele, de fiiecare dată s-au pronunțat împotriva închiderii oricăror mijloace media.

“Российская сторона отмечает, что заказной мониторинг был осуществлен на основании запросов Ассоциации по развитию культуры и защите авторских и смежных прав, партнерами которой являются, в том числе, посольство США в Молдавии и делегация ЕС. „Трудно отделаться от ощущения, что решение о санкциях вызвано совсем не запросом молдавского общества. Скорее, это очередная манипуляция со стороны недружественных политических сил, стремящихся поучаствовать в развязанной Западом информационной войне против России”, – говорится в заявлении МИД.
http://lenizdat.ru/articles/1124291/

Acum, însă, cînd, la prima vedere, întreg arsenalui analitico-informațional și propagandistic este în pericol de a fi interzis, misiunea lui Putin stă foarte liniștită, urzind scenarii separatiste și diversiuni ideologice.

De unde acest comportament, de unde această lipsă totală de îngrijorare?

Cînd, deunăzi, un coleg de breaslă îmi spunea că Plahotniuc a avut o întîlnire secretă cu Vladimir Putin, la Moscova, am crezut că este un zvon, că un asemenea rendez-vous nu ar fi pe măsura Păpușarului, oricît s-ar da de important pe malurile Bîcului.
Acum, însă, după ce am analizat proiectul țuțist, înclin să cred că o asemenea întîlnire a avut loc. Bine, poate nu cu Putin, poate cu Ivanov sau prietenul său Naryșkin. Pentru că este la mintea cocoșului că Plahotniuc nu e capabil să renunțe la vaca de muls, Pervîi canal, în favoarea securității informaționale a Republicii Moldova.

Tocmai de aceea autorii de la Moscova ai proiectului lui Țuțu și Streleț nu au procedat asemeni balticilor sau ucraiinenilor, care au tratat fiecare post de televiziune în parte, în funcție de politica editorială a acestora și impactul asupra propriei suveranități. Nicăieri în proiectul ruso-oligarhic nu este pomenită Rusia sau vreo televiziune de acolo, de parcă țările africane ar atenta la securitatea noastră informațională!
Unii vor spune că da, Plahotniuc nu va avea de suferit pentru că Pervîi va fi retransmis în continuare sub umbrela Convenției europene pentru televiziunea transfrontalieră, este adevărat cu încălcarea flagrantă a articolului 10 bis, care prevede în mod expres persistența în emisiunile retransmise a pluralismului de opinie, dar ce se va întîmpla cu celelalte goarne rusești?

Răspunsul nostru este – absolut nimic! Acestea pot proceda exact ca și colegii lor de la Pervîi, să se înregistreze într-un stat european semnatar al Convenției.

Rezolvarea problemei se va face, însă, pe altă cale. Federația Rusă, care a semnat Convenția europeană pentru televiziunea transfrontalieră încă în 2006 o va ratifica la scurt timp după votarea pseudo-modificărilor tandemului Țuțu – Streleț, alias Filat-Plahotniuc. După ratificare, televiziunile rusești își vor legaliza statutul de bază “militară” pe teritoriul Republicii Moldova, cu actele în regulă, fără a putea fi deranjate de cineva care cu adevărat vrea să îndepărteze răul ideologic al lui Putin.

Așa cum spuneam anterior, problema care se pune, ca să înțeleagă oricine, e să ajungem la un echilibru informațional. Să lăsăm câteva televiziuni din Rusia ( Dojdi, RTVI), din Ucraina să difuzăm Canal 5, Canal 24, iar din România tot ce e performant, cu atît mai mult cu cît sunt difuzate în limba română și să facem ordine în rîndul radiodifuzorilor autohtoni, obligandu-i să dea produs autohton calitativ. Posturile straine de sport si cultură generală, pentru copii să fie transmise în limba română obligatoriu. Fără asta nu suntem stat, suntem gubernie oligarhică!

Despre banditeasca tentativă de punere a presei libere la index este suficient să amintim că, nimeni, niciodată în istorie, nu a cîștigat războiul cu presa. Mai ales acei care nu au tot ce le trebuie între picioare, așa cum plastic și metaforic a rezumat jurnalista Natalia Morari.

Vasile Năstase

- Advertisement -spot_img

Mai multe articole

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img

Ultimele știri