Camere PlahotniucUrmăresc cu interes cum decurg lucrurile în privința camerelor de supraveghere a traficului rutier. Am mai spus-o, nu sunt șofer, însă problema aceasta mă interesează și din punctul de vedere al unui simplu pieton. De altfel, am văzut la mai multe posturi de televiziune cum zilele acestea încă un pieton a fost doborât. Era, desigur, într-o zonă în care nu există nici o cameră contestată atât de dur de amicii lui Plahotniuc.

De asemenea, am văzut reacția mai mult decât surprinzătoare a mai multor conducători auto, care spuneau în unison că aceste camere nu doar că sunt de bun augur, ci că trebuiesc montate în continuare.
Unii, cântând în drâmba lui Furdui și Nagacevschi, zic că aceste camere ar fi fost montate fără aprobarea guvernului, că nu ar exista o lege specială care să reglementeze această lucrare a MAI și a prietenilor noștri chinezi, care au rupt de la ei și ne-au făcut cadou cinci milioane de euro!

Într-adevăr, nu avem o lege specială, însă cadru legal avem cu prisosință, doar că trebuie studiat cu atenție și mai ales, cu bună credință. Dacă însă acești ochi electronici incomodează întâlnirile secrete ale demnitarilor în scopuri personale și corupte, e clar, nu mai dăm de capăt.

Așadar, să încercăm să scoatem în evidență în baza căror acte normative au fost instalate camerele respective. Bunăoară, art. 25 alin.(5) alin.28) din Legea Nr. 320 din 27.12.2012 Cu privire la activitatea Poliţiei şi statutul poliţistului, prevede că „În realizarea atribuţiilor de serviciu, poliţistul are următoarele împuterniciri: 28) să fotografieze, să facă înregistrări audio şi video în scop de asigurare a realizării atribuţiilor Poliţiei fără încălcarea inviolabilităţii vieţii private a persoanei, garantată de legislaţie;”

Mai departe. Potrivit art.7 lit. Legii Nr. 131 din 07.06.2007 privind siguranța traficului rutier, „de competenţa Ministerului Afacerilor Interne este asigurarea dirijării, supravegherii şi controlului traficului rutier cu mijloace de măsurare, legalizate şi verificate metrologic, conform cerinţelor actelor normative în vigoare.”
De asemenea, din conținutul prevederilor art. 443 alin.(8) din Codul Contravențional, reiese cu certitudine că legislatorul a permis constatarea cu ajutorul mijloacelor tehnice certificate sau al mijloacelor tehnice omologate şi verificate metrologic a contravențiilor administrative.

Mijloacele tehnice de supraveghere a traficului sunt omologate şi incluse în Registrul de Stat al mijloacelor de măsurare permise spre utilizare, iar echipamentele de supraveghere care nu efectuează măsurări sunt certificate conform standardelor în vigoare.

Referitor la cerințele faţa de funcţionarea sistemului de supraveghere a traficului, acestea sunt reglementate în capitolele IV-IX din Hotărârea Guvernului Nr. 40 din 17.01.2012 cu privire la aprobarea Concepţiei Sistemului automatizat de supraveghere a circulaţiei rutiere „Controlul traficului”.
Potrivit pct.9-11, din hotărârea nominalizată, Proprietarul Sistemului automatizat de supraveghere a circulaţiei rutiere „Controlul traficului” este Statul, iar Posesorul Sistemului este Ministerul Afacerilor Interne.

De asemenea, reglementarea organizării şi funcţionarii Sistemului automatizat de supraveghere a circulaţiei rutiere „Controlul traficului” este prevăzută de cadrul normativ secundar şi anume Regulamentul provizoriu privind organizarea şi funcţionarea Sistemului automatizat de supraveghere a circulaţiei rutiere „Controlul traficului” aprobat prin Ordinul MAI al RM nr. 22 din 31 ianuarie 2014, publicat la 21.02.2014 în Monitorul Oficial Nr. 43-46 art. Nr : 257.

Alte acte normative care reglementează tangențial Sistemul de supraveghere a circulaţiei sunt Hotărârea Guvernului Nr. 1214 din 27.12.2010 cu privire la aprobarea Strategiei naţionale pentru siguranţa rutieră şi Regulamentul circulaţiei rutiere, aprobat prin Hotărârea Guvernului Nr. 357 din 13.05.2009. Ultimul act normativ, spre exemplu, reglementează instalarea la intrarea în zona în care se efectuează monitorizarea electronică a traficului a indicatorului „Monitorizare trafic”.
Imaginile captate de Sistemul de supraveghere a traficului reprezintă date cu caracter personal în sensul stabilit de art.3 din Legea nr. 133 din 08.07.2011 privind protecţia datelor cu caracter personal bucurându-se de protecţie sporită din partea statului.

Ministerul Afacerilor Interne, în baza deciziei Centrului Naţional pentru Protecţie a Datelor cu Caracter personal a fost înregistrat în calitate de operator de date cu caracter personal cu numărul 0000081 – 003 al sistemului de supraveghere a circulaţiei rutiere „Controlul traficului”.
Modul de stocare, prelucrare a imaginilor video în calitate de date cu caracter personal, sunt reglementate de Cerinţele faţă de protecţia datelor cu caracter personal la prelucrarea acestora în cadrul sistemelor informaţionale de date cu caracter personal aprobate prin Hotărârea guvernului nr. 1123 din 14.12.2010.
Nu e suficient, tovarăși cârcotași?

Chiar dacă am mai avea o sută de asemenea acte, pentru prietenii lui Plahotniuc nu e suficient. Oligarhul vrea cu orice preț să scape de ochii electronici, și asta pentru că are multe, foarte multe de ascuns! Și probabil o frică patologică că oponenții săi politici ar putea să procedeze ca el, oligarhul, adunând așa-zisul compromat. Legea, însă, nu permite, „din păcate”, asemenea comportament din partea nimănui!

Camere 2 PlahaAcum să stăm strâmb și să judecăm drept. Dar de ce oare omuleții lui Plahotniuc nu cer anularea camerelor de supraveghere a traficului din subordinea Autorității Naționale a Drumurilor, din cadrul Ministerului Transportului? Dacă nu știați, noi de multă vreme suntem urmăriți de camerele miniștrilor de la partidul lui Plahotniuc. Și în mod ilegal, pentru că acestea de fapt chiar nu au nici o legitimitate.

Să intrăm pe site- ul asd.md și să observăm amplasarea camerelor lui Botnari și Plahotniuc, multe și fără a avea vreo obligație să protejeze datele personale ale participanților la trafic!

De ce nu se iau de ele Furdui și Nagacevschi? Pentru mine e limpede. Dar pentru dumneavoastră, cei care vă gândiți clipă de clipă că viața şi nu afacerile și întâlnirile secretoase are prioritate!?

Tudor Bunescu

Post Scriptum:
Vă mai amintiți de mașina forțoasă a lui Plahotniuc care a trecut la roșu, pe strada București ca o pajură furioasă?
Ar fi interesant să aflăm dacă cineva a fost măcar avertizat cu degetul pentru asemenea infracțiune, dar nu credem că e posibil în statul lui Papură Vodă. A fost imortalizată fără ajutorul camerelor de la MAI. Să înțelegem că în conformitate cu mentalitatea slujbașilor oligarhului acest lucru a constituit o ingerință în viața privată a politicianului-afacerist? În acest caz, ce mai așteptați, interziceți totul, până și aparatele de fotografiat Smena!

(130 accesari)